استفاده حداکثری از شب های رمضان؛ یکی از اسرار نامعلوم بودن شب قدر
کد خبر: 3898886
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

استفاده حداکثری از شب های رمضان؛ یکی از اسرار نامعلوم بودن شب قدر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یکی از اسرار و رموز نامعلوم بودن شب قدر را استفاده حداکثری از شب های ماه رمضان دانست و عنوان کرد: اگر انسان زمان شب قدر را می دانست ممکن بود به همان یک شب بسنده کند و بهره کمتری از شب های ماه رمضان ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، شب بیست ویکم ماه رمضان را از لیالی ذی قیمت قدر و احیا دانست و اظهار کرد: شب رمز و رازهای فراوانی را در خودش جای داده و خداوند پیامبرش را در شب به معراج برد.

وی شب قدر را برتر و بالاتر از همه شب ها دانست و افزود: قرآن دارای قدر و عظمت در شب قدر نازل شده است و انسان در شب قدر، قدر و منزلت پیدا می کند. ملائکه در شب قدر بر زمین نازل می شوند و زمین بر ملائکه تنگ می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه اگر انسان در شب قدر با خداوند نجوا کند روح و جانش صیقل می یابد، گفت: شرط رسیدن به مقام قرب الهی احیای شب قدر است لذا شب قدر شب بیداری است و قرآن این شب را برتر و بالاتر از هزار ماه می داند؛ نه مانند هزار ماه.

اشجری، با اشاره به اشارات قرآنی شب قدر، خاطرنشان کرد: بنا به احادث و روایات مقدرات انسان در شب نوزدهم ماه رمضان نوشته می شود، در شب بیست ویکم تحکیم پیدا می کند و در شب بیست وسوم تایید و امضا می شود.

وی یکی از اسرار و رموز نامعلوم بودن شب قدر را استفاده حداکثری از شب های ماه رمضان دانست و عنوان کرد: اگر انسان زمان شب قدر را می دانست ممکن بود به همان یک شب بسنده کند و بهره کمتری از شب های ماه رمضان ببرد.

این کارشناس مذهبی، آیات «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ» و «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» را مکمل هم در واقع شدن شب قدر در ماه رمضان دانست و اضافه کرد: شب های 17، 19، 21، 23، 27 و 29 از جمله شب های احتمالی قدر است که در کلام علمای شیعه بیشترین احتمال در شب بیست وسوم وجود دارد لذا پیامبر(ص) دهه آخر ماه رمضان معتکف می شد و ما باید این فرصت طلایی را از دست ندهیم.

اشجری، با بیان اینکه مقدرات یکساله انسان در شب قدر رقم می خورد، یادآور شد: انسان در این شب ها حدیث نفس کند و صحیفه عمر خویش را به یاد آورد و گناهانش را در پیشگاه خدا پاک گرداند لذا ماه رمضان و شب های قدر انسان را زلال می کند و نباید این فرصت را به رایگان از دست بدهیم.

انتهای پیام
captcha